راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

یکی از وسایل پر کاربردی که این روزها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های سوپرمارکت و مواد غذایی استفاده می‌شود، صندوق فروشگاهی است. انواع متفاوتی از این صندوق‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید صندوق فروشگاهی مناسبی را انتخاب کنید یادتان باشد آنچه برای یک فروشگاه کاربرد دارد ممکن است برای شما کارایی چندانی نداشته باشد. راهنمای خرید صندوق فروشگاهی توصیه می‌کند برای خرید هوشمندانه صندوق فروشگاهی بایستی اطلاعات کامل از صندوقی که قصد خرید آن را دارید و همچنین استقرار موفق آن حاصل کنید. همچنین مشخص کنید چه عملکرد و فایده‌ای را از صندوق فروشگاهی خود انتظار دارید. در این نوشتار نکته‌هایی را به شما یادآور خواهیم شد تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

صندوق فروشگاهی چیست و چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

در این بخش از راهنمای خرید صندوق فروشگاهی به شما توضیح خواهیم داد صندوق فروشگاهی چه کاربردی می‌تواند برای شما داشته باشد. برای آنکه بهتر متوجه شوید نقش صندوق فروشگاهی در کسب‌وکار شما چیست، سیستم مرکزی را در نظر بگیرید که می‌توانید فروشگاهتان را با آن مدیریت کنید.

در گذشته صندوق‌های فروشگاهی مکانیکی وجود داشتند که همانند ماشین‌های تایپ قدیمی بودند که شما به عنوان فروشنده می‌توانستید محصولاتتان را با فشردن کلیدها ثبت کنید و خرید و فروش خود را مدیریت کنید. اما امروزه پیشرفت تکنولوژی، تحولی را در تولید صندوق‌های فروشگاهی و مکانیسم عملکردی آن‌ها ایجاد کرده است. حسابرسی فروشگاه، ارائه فاکتور فروش به مشتریان، مدیریت میزان فروش انواع محصولات موجود در فروشگاه، اتصال به سیستم فیش پرینت، دستگاه بارکدخوان، کارت خوان و… همان کاری است که امروزه می‌توانید با صندوق فروشگاهی انجام دهید. قابلیت‌هایی که برشمردیم به مدد تکنولوژی ایجاد شده است تا با تجهیز صندوق فروشگاهی به سیستم عامل تمامی این امکانات برای شما فراهم شود.

انواع صندوق‌های فروشگاهی را بشناسید

در این بخش از راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، انواع صندوق فروشگاهی به شما معرفی خواهد شد تا بهتر بتوانید برای خرید هوشمندانه تصمیم بگیرید.

  • صندوق فروشگاهی ECR

اجزای اصلی این صندوق فروشگاهی را مانیتوری 4 اینچی، بخشی جهت قراردادن و برداشتن اسکناس تشکیل می‌دهد. دکمه‌های بزرگی روی این صندوق به چشم می‌خورد که همانند ماشین حسابی بزرگ است. این صندوق به سیستم چاپگر و بارکدخوان متصل می‌شود و مدیریت و حسابرسی را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. راهنمای خرید صندوق فروشگاهی این نوع صندوق را برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ توصیه نمی‌کند زیرا قابلیت ارتقا سخت‌افزاری ندارند.

  • صندوق فروشگاهی پوز (POS)

محبوب‌ترین نوع صندوق‌های فروشگاهی نوع پوز است. مانیتوری بزرگ دارند و استقرار آن وابسته سیستم عامل ویندوز است. برای راه‌اندازی صندوق فروشگاهی پوز نیاز به کیس کامپیوتر دارید تا نقش دستگاه مادر را برای صندوق فروشگاهی داشته باشد. شاید وابسته بودن به سیستم کامپیوتر بیرونی، نقطه ضعف صندوق فروشگاهی پوز محسوب شود ولیکن این نوع صندوق به راحتی قابلیت ارتقا دارد.

صندوق های فروشگاهی پوز به دستگاه‌های کارت‌خوان، فیش پرینتر، بارکدخوان و… متصل می‌شوند. مانیتور رنگی آن‌ها، احاطه راحت‌تر و بهتر به فروشگاهتان را برای شما فراهم می‌کند.

  • صندوق فروشگاهی TOUCH POS

این نوع صندوق‌های فروشگاهی، لمسی هستند. کارکرد این نوع صندوق‌ها تا حد زیادی شبیه دستگاه‌های پوز است. طراحی این صندوق به این صورت است که جایگزین مانیتور صندوق، مانیتور لمسی است و سخت‌افزارها در بخش پایینی صندوق قرار گرفته است.

مزیت‌هایی مانند افزایش سرعت کاربر، قابلیت ارتقا سخت‌افزاری، رابط کاربری آسان و سیستم مدیریتی قوی، وجود این صندوق فروشگاهی را برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ ضروری کرده است. 

5 نکته برای انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب برای فروشگاه شما

در راهنمای خرید صندوق فروشگاهی 5 نکته را به شما یادآور می‌شویم تا بتوانید صندوق فروشگاهی متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

  • اندازه صندوق فروشگاهی را در نظر بگیرید

صندوق های فروشگاهی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شوند تا نیازهای شما را برآورده کنند. اگر فروشگاهی تقریباً کوچک دارید بهتر است صندوق فروشگاهی هوشمند با اندازه نسبتا کوچک را انتخاب کنید که بخش کوچکی از پیشخوان فروش را اشغال کند. این کار به کارکنان شما اجازه می‌دهد تا برخی از وسایل دیگر را در پیشخوان قرار دهند و خرید کالاهای بیشتر برای مشتریان تسهیل گردد.

  • روش‌های پرداخت صندوق فروشگاهی را در نظر بگیرید

به عنوان صاحب یک فروشگاه باید عادات مختلف پرداخت مشتریان را در نظر بگیرید به خصوص اگر صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای شلوغ هستید. روش‌های پرداخت از طریق تلفن همراه مانند پرداخت از طریق کد QR می‌تواند در بین مشتریان جوان شما رایج باشد و کودکان و افراد مسن تمایل دارند با استفاده از کارت بانکی یا پول نقد پرداخت خود را انجام دهند. بنابراین راهنمای خرید صندوق فروشگاهی توصیه می‌کند صندوقی را انتخاب کنید که از روش‌های پرداخت متعدد پشتیبانی کند.

  • انعطاف‌پذیری تنظیمات صندوق فروشگاهی را بررسی کنید

اگر از روش‌های تبلیغاتی و ترویجی مانند «تخفیف‌های مناسبتی» یا «یکی بخر دو تا ببر» برای ترغیب مشتریان در فروشگاه خود بهره می‌برید، به توصیه راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، آن نوع صندوقی را خریداری کنید که بتوانید قیمت را به صورت دستی تغییر دهید. به عبارت دیگر صندوق فروشگاهی را انتخاب کنید که برای فعالیت‌های تبلیغاتی شما انعطاف‌پذیر باشد.

  • مکانیزم تحلیل داده‌ها توسط صندوق فروشگاهی را بررسی کنید

گزارش‌های هوشمندی که صندوق فروشگاهی می‌تواند ارائه کند شما را از میزان سودتان در پایان هر ماه مطلع خواهد کرد. داده‌های فروش روزانه، مقداری موجودی فروشگاه را برای شما نمایان می‌کند تا جهت تامین کالاهایتان با مشکل مواجه نشوید. همچنین می‌توانید کالاهایی با حاشیه سود بالا و کم را شناسایی کنید و سیستم خرید و فروش خود را به خوبی مدیریت کنید. راهنمای خرید صندوق فروشگاهی توصیه می‌کند هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی نوع و نحوه گزارش‌دهی صندوق را مشخص کنید تا مطمئن شوید انتظارات شما برآورده می‌شود.

راز موفقیت صندوق فروشگاهی آن است که شما بتوانید به راحتی اطلاعات لازم را به دست آورید، محصولات پرطرفدار و پر فروش را به موقع تکمیل کنید، محصولات بدون فروش را حذف کنید و دقت سفارشات خرید خود را افزایش دهید.

  • صندوق فروشگاهی را متناسب با ظرفیت فروش خود انتخاب کنید

یکی از مسائل مهم هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی، تناسب صندوق فروشگاهی با ظرفیت فروش است. صندوق‌های ECR شاید به دلیل پایین بودن قیمت شما را وسوسه کند ولیکن محدودیت‌هایی مانند سیستم مدیریت ضعیف آن برای فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ شما مناسب نیست.

از طرف دیگر اگر صندوق فروشگاهی TOUCH POS را برای فروشگاه زنجیره‌ای کوچک که در مراحل اولیه راه‌اندازی است انتخاب کنید، ممکن است هزینه زیادی به شما تحمیل کند و گزینه مناسبی برای شما نباشد. راهنمای خرید صندوق فروشگاهی توصیه می‌کند ظرفیت فروش خود را برای انتخاب هوشمندانه صندوق فروشگاهی در نظر بگیرید.

جمع‌بندی راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

همانطور که در راهنمای خرید صندوق فروشگاهی توضیح داده شد، صندوق فروشگاهی ابزاری ضروری برای هر کسب‌وکاری است که با فروش سروکار دارد. صندوق فروشگاهی می‌تواند بر فروش‌های انجام شده نظارت داشته باشد، مبالغ دریافتی را ثبت و رسید آن را سریع و آسان به مشتری تحویل دهد و از مدل‌های ساده تا مدل‌های پیشرفته، قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد.

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی، نکاتی را به شما یادآور شد تا بتوانید متناسب با ظرفیت فروش خود، هنگام خرید صندوق فروشگاهی ملاک‌های مهمی مانند ظرفیت فروش خود را در نظر بگیرید.

یک قدم تا مدیریت بهینه فروشگاه شما با صندوق های فروشگاهی

در این بخش می‌توانید انواع صندوق های فروشگاهی را ببینید و مشخصات آن‌ها را بررسی کنید تا متناسب با نیاز و بودجه خود اقدام به خرید صندوق فروشگاهی کنید.

اشتراک گذاری:

سبد خرید

به دلیل نوسانات بازار ارز لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

02164056 داخلی 5004 - 5003 / 09038009586 / 09031004279

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان