اصول فروشگاه داری و قانون مقابله به مثل

قانون مقابله به مثل

یکی از تکنیک‌های اثر گذاری و نفوذ در مشتریان قانون مقابله به مثل است.

اصول فروشگاه داری و قانون مقابله به مثل

بر اساس قانون مقابله به مثل مشتریان بعد از پذیرفتن یک هدیه تمایل بیشتری نسبت به خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشندگان را دارند، ارائه نمونه رایگان یکی از روش‌های مقابله به مثل است.

آزمایش معروفی به نام آزمایش جو برای تشریح قانون مقابله به مثل  وجود دارد. ” جو ”  در این آزمایش به عنوان یک دستیار در نمایشگاه آثار هنری به افراد دست‌اندرکار نمایشگاه نوشیدنی می‌داد. در بخش دیگری از این آزمایش ” جو ”  برای خرید یک وسیله مورد نیاز خود بلیط ۲۵ سنتی بخت آزمایی می‌فروخت، فروش بلیط بخت آزمایی به کسانی که ” جو ” به آن‌ها نوشیدنی داده بود در مقایسه با آن‌هایی که نوشیدنی نداده بود دو برابر شد.

حتی دوست داشتن و دوست نداشتن فرد مقابل تاثیری بر جبران محبت و مقابله به مثل او ندارد، همچنین افرادی که ما ممکن است علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشیم تنها با یک لطف کوچک آن‌ها در حق خود، این احتمال که به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت دهیم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه مقاومت در برابر تغییر یکی از ویژگی‌های اساسی انسان‌هاست و به طبع آن اکثر مشتریان در قبال خرید کالاهای جدید از خود مقاومت نشان می‌دهند و ترجیح می‌دهند که از محصولاتی که آن‌ها را می‌شناسند استفاده کنند، اما سمپلینگ ( ارایه نمونه رایگان به صورت هدیه ) می‌تواند این مقاومت در برابر تغییر را از بین ببرد و نگرش مشتریان را در مورد یک محصول و یا خدمت تغییر دهد.

اشتراک گذاری:

سبد خرید

به دلیل نوسانات بازار ارز لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

02164056 داخلی 5004 - 5003 / 09038009586 / 09031004279

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان