راهنمای خرید بارکدخوان

به طور کلی انتخاب یک بارکدخوان مناسب کاملا به این موضوع بستگی دارد که چه کسب و کاری دارید و قصد دارید در چه محیط و شرایطی از آن استفاده کنید.

در نظر گرفتن فعالیت کاری از مهم‌ترین نکات قبل از خرید بارکدخوان می‌باشد بنابراین باید در نظر بگیریم که:

  • بارکد خوان را در چه محیطی می‌خواهیم استفاده کنیم.
  • چه نوع بارکدی توسط بارکد اسکنر قرار است خوانده شود.
  • آیا این دستگاه قابلیت اتصال با کامپیوتر را دارا می باشد یا خیر.
  • هزینه ی قابل پرداخت چقدر می باشد.

بارکدخوان را در چه محیطی میخواهیم استفاده کنیم

بارکدخوان‌ها در حالت کلی برای استفاده روزانه در محیط‌های اداری و فروشگاهی طراحی شده‌اند و ضربه‌های تصادفی در هنگام کار مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند، اما اگر شما می‌خواهید از بارکدخوان در محیط صنعتی و یا انبار‌ها استفاده کنید بهتر است نوعی از بارکدخوان را انتخاب کنید که در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و قابلیت ضربه پذیری بیشتری داشته باشد، تا دچار مشکل جدی نشوید.

چه نوع بارکدی توسط بارکد اسکنر قرار است خوانده شود

انواع مختلفی بارکد وجود دارد مانند بارکد یک بعدی و بارکد دو بعدی، بارکدهای یک بعدی علت کوچکی و سرعت بالای تولید و قرائت، تنوع کاربردی بالایی دارد. کدهای یک بعدی همان بارکدها (کد های میله ای) هستند که اطلاعات را با تغییر در ضخامت و فاصله آنها، به صورت موازی ثبت می‌کند.

بارکد دو بعدی دارای دو بعد با ساختار ماتریسی است که نقطه‌های آن بر اساس الگوی استاندارد “ISO/IEC 18004:2006” ایجاد شده و قادر به ذخیره نشانی وب، شماره تلفن یا داده دیگری می‌باشد

بارکدخوان دو بعدی بسیار شبیه بارکدخوان تصویر ساز خطی می‌باشد با یک تفاوت، این بارکدخوان توانایی خواندن بارکدهای دو بعدی را نیز دارد و قادر به خواندن هر دو نوع بارکد تک بعدی و دو بعدی می‌باشد. از دیگر مزایای این نوع بارکدخوان این است که جهت بارکد در خواندن آن بی تاثیر است و از هر جهتی می توان بارکد را خواند.
بنابراین بنا به نوع بارکدی که باید خوانده شود شما باید بارکد خوان خود را انتخاب کنید.

انواع بارکد خوان

بارکد خوان دستی: عنوان معمولی‌ترین نوع بارکد خوان را می‌توان به بارکد خوان دستی اختصاص داد. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که با قرار دادن بارکد خوان رو به روی بارکد مورد نظر و فشردن دکمه‌ی مربوطه بارکد خوانده می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از این دستگاه‌ها دارای پایه نگه دارنده بوده و دیگر نیازی به در دست گرفتن دستگاه جهت خواندن بارکد نیست. این دستگاه در مدل‌های بدون سیم نیز موجود هستند و در محیط‌هایی که به آزادی عمل بیشتری نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند . بنابراین بر حسب نیاز کاربران مشخص می‌شود که دستگاه مورد نظر پایه دار یا بدون پایه، بی سیم و یا با سیم باشد.

بارکد خوان رومیزی: این نوع بارکد خوان مخصوص قرار گرفتن بر روی میز بوده و بدون دخالت دست امکان خواندن بارکد را برای کاربر فراهم می کند.

کیفیت این نوع دستگاه بسیار بالا بوده و برای خواندن بارکد نیازی به فشردن کلید و یا قرار دادن دقیق بارکد به صورت متمرکز بر روی بارکد اسکنر نیست، چرا که این مدل دستگاه‌ها از دید وسیع‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها بر خورداراند.

بارکد خوان‌های رومیزی در محیط‌هایی که به صورت سریع و مداوم نیاز به خواندن بارکد دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

بارکد خوان موبایلی: این نوع بارکد خوان به صورت مجزا بارکد را می‌خواند و سپس داده‌ها را از طریق اینترنت به محل مورد نظر انتقال می‌دهد در عملکرد این دستگاه نیازی به اتصال به کامپیوتر نیست.

بارکد خوان‌ معمولی: بارکد خوان‌های معمولی برای اسکن‌های معمولی استفاده می‌شوند و شامل دو نوع بارکد خوان لیزری و تصویر ساز خطی هستند.

بارکدخوان لیزری: این نوع بارکد خوان از معروف‌ترین نوع اسکنر‌ها هستند که از یک دیود قرمز لیزر جهت خواندن فاصله‌های سیاه و سفید موجود در بارکد‌ها تشکیل شده‌اند.

در حال حاضر این بارکد خوان‌ها مقروم به صرفه‌ترین نوع در گروه بارکد خوان ها محسوب می شوند و همچنین باید در نظر داشته باشید، اگر بارکد‌هایی که قرار است خوانده شود بزرگتر از حد معمول باشد بازه‌ی لیزر بارکد خوان نباید از طول بارکد‌ها کوچکتر باشد.

تصویر ساز خطی: این نوع بارکد اسکنر تنها قادر به خواندن بارکد‌های معمولی بوده و نحوه‌ی عملکرد آن ها به این صورت است که از بارکد مورد نظر عکس گرفته و پس از آنالیز آن کد مورد نظر را استخراج می‌کند.

لازم به ذکر است که بارکد خوان تصویر ساز در خواندن بارکد‌های کم رنگ توانایی بالاتری نسبت به بارکد اسکنر لیزری دارند.

بنابراین انتخاب این دو نوع بارکد خوان بر حسب نوع نیاز کاربر صورت می‌پذیرد و بارکد خوان‌های پیشرفته جهت خواندن بارکد‌های پیچیده‌تر به کار می‌رود.

بارکدخوان تصویر ساز دوبعدی:

این نوع بارکد اسکنر همانطور که گفته شد از بارکد مورد نظر عکس گرفته و سپس تصاویر را آنالیز می‌کند و قادر به خواندن بارکد‌های دو بعدی نیز هستند.

باید بدانید که نحوه‌ و جهت قرار دادن بارکد در این بارکدخوان اهمیتی ندارد، ولی در بارکد اسکنر لیزری و خطی بارکد باید به صورت افقی قرار گیرد.

این نوع بارکدخوان جهت خواندن سریع بارکد‌هایی که در شرایط مختلف قرار دارند و جهت مشخصی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت راهکارهای فروشگاهی نارون طیف متنوعی از بارکد خوان‌ها را برای نیازهای کاری مختلف مشتریان عرضه می‌کند.

برای مشاهده قیمت بارکد خوان فروشگاهی کلیک کنید!

اشتراک گذاری:

سبد خرید

به دلیل نوسانات بازار ارز لطفا قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید

02164056 داخلی 5004 - 5003 / 09038009586 / 09031004279

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس برند
فیلتر براساس قیمت
فیلتر قیمت - slider
800,000 تومان62,130,000 تومان